Kampanjen Ditt Livs Sommar har börjat bra

Kampanjen Ditt Livs Sommar, som redan ordnas för fjärde gången, är igen i full gång! I år gör Lovisa stads turistbyrås kampanj Lovisa känd genom utomhusaktiviteter.

Med kampanjen lyfter turistbyrån fram de många möjligheterna i Lovisa som ett utmärkt utflyktsmål för outdoorgrenar och ökar informationen om småstadsidyllen i synnerhet i Helsingfors och de närbelägna landskapen.

– I samband med kampanjen ordnar vi en tävling med en aktivitetssemester tillsammans med tre kompisar som huvudvinst, berättar turistsekreterare Lilian Järvinen.

Temat anknyter till utomhusaktiviteterna i Lovisa. Vinnargänget på fyra personer vår välja de aktivitetsalternativ som intresserar dem. Och urvalet är stort, i och med att Lovisa erbjuder ett flertal fascinerande besöksmål och möjligheter till att njuta av naturen och uteliv.

Dessutom innefattar huvudvinsten ett långt veckosluts övernattning i en panoramahydda på Lovisaviken eller alternativt i Villa Björksten. Dessutom får vinnarna med sig en kasse med lokalt producerade livsmedel.

Tillsammans med Sanoma Media och Alma Media har man skapat en omfattande digital medienärvaro. Den elektroniska kampanjen når en allt mer omfattande publik på nationell nivå.

– Kampanjen har lika som under tidigare år riktats in på nätmiljöerna för stora mediehus. Så når den hundratusentals personer som är intresserade av Lovisa och av utomhusaktiviteter, rapporterar Järvinen.

Kampanjen Ditt Livs Sommar syns dessutom på Facebook och på Instagram.

– De tidigare åren har varit mycket lyckade och också nu finns det en stadig ström personer som är intresserade av kampanjen och som anmäler sig. Detta är ett kraftigt tecken på att man får en bra synlighet med en nätkampanj, påpekar Järvinen.

Jämsides med kampanjen som är riktad till turister pågår också en involverande kampanj ansedd för ortsborna. Dess kanaler är Facebook och Instagram.

– Vi vill aktivera lokala personer som rör sig ute att tipsa om intressanta naturobjekt och rutter. Som vinst kan man vinna en natt i den flytande Aurora Hut-inkvarteringen i Lovisa. Dessutom har deltagarna möjlighet att få presentkort till lokala restauranger och kaféer, fortsätter Järvinen.

Lilian Järvinen berättar att intresset för Lovisa som endast är på en timmes köravstånd från huvudstaden har ökat betydligt under de senaste åren. Det vittnar de ökade antalen turister också om.

– Lovisa har nu drag. Vi har märkt det i synnerhet under de senaste tre åren. Vi har aldrig tidigare sett så mycket turister och sporadiska gäster i vår gatubild som under de senaste åren. Det är resultatet av ett långfristigt arbete, påpekar en glad Järvinen.

– Säsongen har börjat ypperligt trots de coronavirusrelaterade undantagsarrangemangen och vi väntar ivrigt på att resenärer ska komma till det somriga Lovisa, säger Järvinen hoppfullt.

Du kan delta i tävlingen ända tills 28.6.2020 på adressen www.elamasikesa.fi 

Tilläggsinformation ger:

Lilian Järvinen
Turistsekreterare

Loviisan kaupungin matkailutoimisto / Lovisa stads turistbyrå/ Loviisa City Tourist Office
Mariankatu 12 A, PL 68, 07900 Loviisa, Suomi
Mariegatan 12 A, PB 68, 07900 Lovisa, Finland
+358 (0)440 555 234
lilian.jarvinen@loviisa.fi